Boka direkt

Här kan du välja den tid som passar dig bäst och boka direkt.

Köp-, leveransvillkor & integritetspolicy

  1. Om Nordic Equicare
    Företaget har sitt säte i Västerås. Företagets postadress är Fårövägen 10, 722 44 Västerås.
  2. Beställning
    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Du som kund ansvarar för att din leveransuppgifter är korrekt ifyllda.
    • När du lägger en beställning i butiken med Klarna Checkout som den valda betalningsmetoden skickas information om din beställning (namn, pris, mängd, SKU) till Klarna. När köpet är genomfört skickar Klarna leverans- och fakturaadress tillbaka till butiken. Dessa data, samt ett unikt ID för köpet sparas sedan som leverans- och fakturadata i ordern i WooCommerce.
      Du som kund ansvarar för att din leveransuppgifter är korrekt ifyllda.
    • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via vårt kontaktformulär
  3. Priser
    • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset eller häva köpet vid felaktiga priser.
  4. Ångerrätt för konsumenter
    Vid köp av varor på webbplatsen har du som privatkund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 
  5. Vid nyttjande av din ångerrätt: 
    • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss via vår kontaktsida. Ange ditt namn, e-postadress, orsak och ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller ska framgå klart och tydligt.
    • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
    • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
    • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 
  6. Ångerrätten gäller inte vid:
    • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
    • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
  7. Reklamation och klagomål
    • Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den ankommer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
    • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
    • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  8. Hur går du tillväga vid reklamation?
    • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras via vår kontaktsida där du anger ditt namn, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
    • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
    • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
    • Vi kontrollerar/testar insända varor i enlighet med den felbeskrivning som du uppgivit, det är därför en fördel om den är så utförlig som möjligt. Om vi konstaterar att varan inte har något fel som omfattas av vårt felansvar (exempelvis på grund av yttre påverkan eller felaktig hantering) debiteras en avgift för felsökning och frakt för att täcka våra kostnader för returen.
  9. Ansvarsbegränsning 
    • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten och vi förutsätter att du har rätt utbildning och kompetens att använda den.
    • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
    • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Leverans
    • Våra normala leveranstider är 1-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om du beställer en vara som konfigureras efter dina önskemål så kan det dröja ytterligare 2-10 dagar för att leveransen skall nå dig
    • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) eller om innehållet i leveransen är felaktigt, ska du kontakta oss via vår kontaktsida snarast eller inom 14 dagar från mottagen leverans.
    • För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, drivmedelskostnad, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 60 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. 
    • Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
  1. Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares besök på vår sida. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och Telestyrelsens hemsida.
  2. Personuppgifter
    • Genom att handla hos Nordic Equicare accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller överlåter aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
    • Nordic Equicare är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
    • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  3. Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  4. Vilka uppgifter lagrar vi?
    • För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order, lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
    • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
    • 10.3 Rättslig grund
      I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  5. Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    • Betalleverantör
      Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer/organisationsnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 
    • Fraktbolag
      För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    • Nyhetsbrev
      Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
  6. Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  7. Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  8. Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  9. Ansvarig för dataskydd
    Nordic Equicare är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  10. Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. 
    Vi använder en svensk plattform, Loopia AB, med säte i Västerås
  11. Ändringar i dessa Villkor
  12. Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i dessa villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  13.    12. Tvist och lagval
  14. I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/
  15. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  16. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
  • Ändringar i dessa Villkor
    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i dessa villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  •  Tvist och lagval
    • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/
Varukorg
Rulla till toppen